Spis treści
Niniejszy regulamin obowiązuje wyłącznie w przypadku transakcji B2B rejestrowanych za pośrednictwem sklepu hurtowego apet.pl.
- Postanowienia wstępne
- Realizacja zamówień oraz warunki korzystania
- Formy dostawy oraz płatności
- Reklamacje
- Zwroty oraz wymiana towaru
- Ochrona danych osobowych
- Program lojalnościowy
- Regulaminy firm przewozowych
- Zakończenie
- Załączniki
Data aktualizacji: 27.10.2018
Ostatnie zmiany: wprowadzenie regulaminu B2B
Obowiązuje od: 27.10.2018
1. Postanowienia wstępne
1.1 Definicje
- SKLEP HURTOWY – aplikacja udostępniona w obrębie domeny hurt.apet.pl umożliwiająca składanie zamówień na towary w niej udostępnione.
- APET – firma „APET – Sebastian Oraczewski” prowadząca sklep internetowy apet.pl, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, identyfikująca się numerem NIP PL 6292342896 oraz REGON 240425989. Działalność gospodarcza wykonywana jest w punkcie handlowym pod adresem ul. Piękna 2A, 41-219 Sosnowiec z siedzibą w Dąbrowie Górniczej.
- REGULAMIN – niniejszy dokument, który określa wszelkie zasady obowiązujące obie strony transakcji.
- ZAMÓWIENIE – przesłana do firmy APET lista produktów – wraz z cenami, formą jej realizacji oraz dodatkowym informacjami. Złożenie zamówienia następuje poprzez wypełnienie formularza zamówienia w obrębie sklepu internetowego. Każde zamówienie opatrzone jest własnym, niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym.
- REJESTRACJA – proces polegający na przekazaniu swoich danych osobowych firmie APET celem realizacji zamówień w obrębie sklepu internetowego. Po zakończeniu rejestracji Klient otrzymuje dostęp do swojego konta.
- LOGOWANIE – proces polegający na podaniu swoich danych logowania (login lub email oraz hasło), dzięki czemu klient otrzymuje dostęp do swoich danych oraz zamówień.
- KLIENT (B2B) – osoba zarejestrowana, mająca możliwość składania zamówień w sklepie apet.pl. W rozumieniu regulaminu hurtowych zakupów jest to osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba prawna w zakresie profesjonalnej sprzedaży artykułów dla zwierząt domowych.
- PUNKT HANDLOWY – lokal w którym prowadzona jest przez firmę APET sprzedaż detaliczna.
- PRZEWOŹNIK – firma poprzez usługi której następuje doręczenie do klienta zamawianych w sklepie internetowym towarów.
- DNI ROBOCZE – poniedziałek – piątek w godzinach pracy firmy, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni w których firma nie prowadzi wysyłki – np. na czas inwentaryzacji lub innych o których informuje w komunikatach na stronach sklepu.
1.2 Informacje podstawowe
- Złożenia zamówienia w sklepie internetowym apet.pl jest jednoznaczne z wyrażeniem chęci zawarcia umowy kupna-sprzedaży na warunkach określonych w niniejszym regulaminie oraz w zamówieniu (asortyment, ceny, forma i koszty dostawy).
- Potwierdzenie rozpoczęcia realizacji ze strony firmy APET jest jednocześnie potwierdzeniem przyjęcia zamówienia i zawarcia umowy kupna – sprzedaży obowiązującej obie strony transakcji.
- Momentem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest zmiana statusu zamówienia na „w realizacji”, lub „czeka na wpłatę”.
- Za moment zakończenia realizacji zamówienia uznaje się zmiana statusu zamówienia na „zrealizowano”, lub „przekazano do wysyłki”.
1.3 Ceny
- Prezentowane w sklepie ceny są cenami brutto, chyba że w danym miejscu wyraźnie zaznaczona jest cena netto. Ceny wyrażone są w polskich złotych.
- Promocyjne ceny prezentowane w sklepie internetowym dotyczą ograniczonej ilości produktów. Promocje trwają do ich terminowego zakończenia, lub do wyczerpania zapasów magazynowych towaru.
- Część towarów posiada ograniczenie maksymalnego rabatu jaki może być naliczony na dany produkt w czasie składania zamówienia.
2. Realizacja zamówień oraz warunki korzystania
2.1 Warunki korzystania ze sklepu internetowego
- Rejestracja oraz każdorazowe złożenie zamówienia w sklepie internetowym wiąże się z akceptacją postanowień regulaminu w brzmieniu aktualnym na moment składania zamówienia.
- Technicznymi wymaganiami niezbędnymi do współpracy z systemem teleinformatycznym są: posiadanie dostępu do sieci Internet, możliwości odbierania poczty elektronicznej (e-mail) oraz przeglądarka internetowa (Mozilla Firefox, Opera, Chrome, Safari w możliwie najaktualniejszych wydaniach).
- Do zrealizowania zamówienia konieczne jest podanie prawidłowego adresu dostawy w Polsce. Na dzień dzisiejszym zamówienia wysyłkowe nie są realizowane za granicę.
- W momencie składania zamówienia (lub w momencie wcześniejszej rejestracji) należy podać dane konieczne do jego realizacji (imię i nazwisko oraz nazwę firmy, dane adresowe oraz numer telefonu i adres e-mail). Szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych Klientów znajdują się w dalszej części regulaminu.
- Standardowym dokumentem potwierdzającym dokonanie zakupu w sklepie hurtowym jest faktura VAT wystawiana w dniu wysyłki. Dokumenty zakupu wysyłane są wraz z zamówieniem.
2.2 Etapy realizacji zamówień
- Zamówienia realizowane są w dni robocze zgodnie z kolejnością ich składania. Wstępna weryfikacja zamówienia po jego złożeniu – tj. odłożenie towaru dostępnego na stanie magazynowym oraz weryfikacja terminu możliwej dostawy towarów niedostępnych powinna być wykonana w godzinach pracy do 2 godzin od momentu otrzymania zamówienia. Czas ten może się nieznacznie wydłużyć w przypadku niektórych zamówień.
- Po zweryfikowaniu stanu magazynowego zamówionych towarów, w przypadku dostępności wszystkich pozycji pracownik sklepu zmienia status na „w realizacji – komplet produktów” lub „czeka na wpłatę” (zależnie od wybranej formy płatności), a w przypadku braku towaru na stanie zmienia status na „w realizacji – brak części produktów” oraz informuje Klienta o braku towaru oraz o terminie dostawy.
- Statusy towaru:
- Dostępny – towar najprawdopodobniej jest dostępny od ręki. W związku z dużą ilością dostępnych towarów oraz ich szybką rotacją nie jesteśmy w stanie zapewnić, że towar jest dostępny, jednak dokładamy wszelkich starań aby stany magazynowe w sklepie internetowym odzwierciedlały faktyczny stan magazynowy.
- 1-5 dni – towar jest chwilowo niedostępny lub jest towarem sprowadzanym na zamówienie. Czas realizacji po złożeniu zamówienia na ten towar zazwyczaj nie przekracza 5 dni roboczych.
- 1-14 dni – towar jest chwilowo niedostępny lub jest towarem sprowadzanym na zamówienie. Czas realizacji po złożeniu zamówienia na ten towar zazwyczaj nie przekracza 14 dni.
- Brak możliwości zakupu – towar ma zablokowaną możliwość dodawania do koszyka. Możliwe przyczyny: wycofanie ze sprzedaży, krótkotrwała niedostępność w dystrybucji. Szczegółów każdorazowo udziela obsługa sklepu.
- Terminy sprowadzania produktów są podane orientacyjnie. W praktyce większość zamówień w których wymagane jest sprowadzenie towaru od dostawcy realizowane jest szybciej niż w podanych ramach czasowych, natomiast w nielicznych przypadkach czas ten może się wydłużyć. Każdorazowo po złożeniu zamówienia Klient informowany jest o orientacyjnym terminie najbliższej dostawy towaru.
- Wraz z postępem realizacji zamówienia, Klient będzie otrzymywał za pośrednictwem poczty elektronicznej automatyczne potwierdzenia zamiany jego statusu. Poszczególne statusy zamówienia:
- Oczekuje na operatora – zamówienie oczekuje na weryfikację przez pracownika sklepu. Weryfikacja polega na sprawdzeniu aktualnych stanów magazynowych, zarezerwowaniu towarów dostępnych od ręki oraz na sprawdzeniu terminów najbliższych dostaw produktów niedostępnych.
- Czeka na wpłatę – zamówienie jest skompletowane (tj. wszystkie produkty są dostępne i zarezerwowane dla danego zamówienia) i oczekuje na wpłatę. Status dotyczy jedynie zamówień opłacanych w formie przedpłaty – przelewem, lub płatnością elektroniczną.
- W realizacji – komplet produktów – zamówienie jest skompletowane (tj. wszystkie produkty są dostępne i zarezerwowane dla danego zamówienia), jest przygotowywane do wysyłki lub jest gotowe do osobistego odbioru (zależnie od wybranej przez Klienta formy dostawy lub odbioru).
- W realizacji – brak części produktów – zamówienie jest aktualnie niekompletne (tj. brakuje części towarów zamówionych przez Klienta). W przypadku otrzymania takiego statusu, Klient powinien otrzymać również wiadomość e-mail z informacją o terminie dostawy towaru. Jeśli to konieczne możliwy jest również kontakt telefoniczny.
- W realizacji – brak produktów – status adekwatny do „w realizacji – brak części produktów”.
- Przekazano do wysyłki – zamówienie zostało przekazane wybranemu przez Klienta przewoźnikowi.
- Anulowane – zamówienie zostało anulowane w związku z niedotrzymaniem przez jedną ze stron umowy lub rezygnacją z jego dalszej realizacji przez Klienta.
- Odrzucone – zamówienie zostało odrzucone przez pracownika firmy APET ze względu na brak odpowiednich danych koniecznych do jego realizacji oraz braku możliwości skontaktowania się z Klientem w celu ich ustalenia.
- Termin realizacji zamówienia nie przekracza 30 dni od momentu jego złożenia.
- Jeśli firma APET nie będzie w danym momencie w stanie sprowadzić towarów niedostępnych od ręki, Klient ma możliwość oczekiwania na dostępność towaru, usunięcia (zamiany) tych pozycji z zamówienia lub rezygnacji z całości zamówienia. O orientacyjnym terminie dostawy towaru do firmy APET Klient informowany jest w momencie zweryfikowania i rozpoczęcia realizacji zamówienia (tj. zmiany jego statusu na „w realizacji”).
- Po skompletowaniu towarów wskazanych przez Klienta w zamówieniu, jego status jest zmieniany na „ czeka na wpłatę” lub „w realizacji – komplet produktów” – w zależności od wybranej przez Klienta formy płatności oraz od statusu wpłaty (w przypadku zamówień płatnych w formie przedpłaty).
- Zamówienia skompletowane zazwyczaj przekazywane są Przewoźnikowi tego samego dnia roboczego, lub następnego dnia roboczego od momentu – skompletowania towaru, lub otrzymania płatności (w przypadku zamówień płatnych w formie przedpłaty).
3. Formy dostawy oraz płatności
- Zamówienia złożone w sklepie hurtowym doręczane są poprzez firmę kurierską, spedycję paletową oraz transportem własnym firmy APET.
- Klient każdorazowo podczas składania wybiera formę dostawy oraz płatności za zamówienie. Wybór ten może być zmieniony do momentu przekazania przesyłki przewoźnikowi.
- W przypadku płatności za zamówienie przelewem (przedpłata) lub poprzez system płatności online – brak wpłaty za zamówienie w terminie 7 dni od momentu skompletowania towaru, po wyczerpaniu możliwości kontaktu z Klientem może skutkować anulowaniem zamówienia.
3.1 Formy płatności
- Przelew przedpłata – forma płatności polegająca na przelaniu na konto bankowe firmy APET kwoty za złożone zamówienie. Wysyłka zamówienia następuje w dniu, lub na następny dzień roboczy od dnia zaksięgowania przelewu na koncie bankowym lub od momentu skompletowania towaru.
- Pobranie to forma płatności polegająca na uregulowaniu należności za zamówiony towar przy jego odbiorze – płatność gotówką dostawcy.
- Obsługą szybkich płatności przelewem oraz płatności kartami płatniczymi w sklepie zajmuje się firma PayU S.A. (dawniej Płatności.pl).
3.2 Firma kurierska
- Usługa doręczenia przesyłki kurierskiej jest standardową usługą – tj. doręczenie następuje zazwyczaj następnego dnia roboczego (od poniedziałku do piątku) od dnia nadania przesyłki w godzinach pracy kuriera. Godzina doręczenia jest uzależniona od trasy kuriera – najczęściej od godz. 8 do godz. 17. Kurierzy nie mają obowiązku wcześniejszego telefonicznego kontaktowania się z odbiorcą. W skład usługi standardowej nie wchodzi również doręczenie o wskazanej przez klienta godzinie. W skład standardowej usługi wchodzi ubezpieczenie towaru na jego pełną wartość.
- Usługi dodatkowe (niestandardowe) należy każdorazowo ustalić z obsługą sklepu internetowego. Usługami dodatkowym są m.in.: dostawa w sobotę, dostawa gwarantowana do godz. 9:00, dostawa gwarantowana po godz. 17:00. Wszystkie usługi są dodatkowo płatne, ich dostępność jest zależna od miejsca doręczenia przesyłki.
- Reklamacje przesyłek kurierskich składane są przez nadawcę.
3.3 Dostawa firmowa
- Dostawa transportem firmy APET jest usługą dodatkową, umawianą z Klientami po złożeniu zamówienia.
- Usługa jest ograniczona terytorialnie.
4. Reklamacje
4.1 Reklamacje towarów objętych gwarancją producenta
- W przypadku towarów objętych gwarancją producenta – realizujemy gwarancje przekazując towar do producenta lub dystrybutora.
4.2 Reklamacje towarów na podstawie rękojmi
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z zawartą umową, jeżeli jest to możliwe, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Pracownik udzieli stosownych informacji dotyczących produktu (często problemy udaje się rozwiązać zdalnie bez konieczności odsyłania towaru) oraz wszystkich informacji związanych z możliwością odesłania towaru w celu rozpatrzenia reklamacji.
4.3 Reklamacje towarów związane z uszkodzeniami w transporcie
- Odbierając przesyłkę Klient ma możliwość sprawdzić jej zawartość w obecności pracownika firmy przewozowej. W przypadku przesyłek hurtowych Wszelkie braki lub uszkodzenia powinny być zgłoszone i spisane na protokole, z zaznaczeniem uszkodzeń oraz sposobu zabezpieczenia i oznaczenia przesyłki (naklejki, napisy, zapis na liście przewozowym). Po spisaniu protokołu szkody konieczne jest złożenie reklamacji – jeżeli jest to możliwe, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu ustalenia dalszych czynności (spisanie protokołu szkody jest czynnością dodatkową, nie nadaje biegu sprawie – w tym celu nadawca składa pisemną reklamację usługi).
5. Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe klientów wykorzystywane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego oraz europejskiego.
- Dane osobowe, które wymagane są podczas rejestracji lub składania zamówienia przetwarzane są w celach związanych z obsługą i realizacją zamówień złożonych w sklepie hurtowym.
- Szczegółowe informacje na temat źródeł pozyskiwania, celów przetwarzania oraz wszystkich praw Klienta są opisane w polityce prywatności sklepu.
6. Regulaminy firm przewozowych
7. Zakończenie
W sprawach nie regulowanych przez regulamin zastosowanie mają wszystkie obowiązujące przepisy. Zmiany w zapisach regulaminu są każdorazowo poprzedzane informacją na stronie internetowej, opublikowaną ze stosownym wyprzedzeniem. Obowiązującym regulaminem jest regulamin publicznie dostępny w momencie składania danego zamówienia – wprowadzane zmiany nie działają wstecz na zamówienia składane przed ich wejściem w życie.
8. Załączniki
Formularze reklamacyjne dostępne są w Biurze Obsługi Klienta.