Złóż zamówienie w dni robocze do godz.: 11:30
Towary dostępne w magazynie wysyłamy tego samego dnia roboczego
Twoje konto Twój koszyk: 0 szt., 0,00Do kasy

Regulamin B2B

Spis treści

Niniejszy regulamin obowiązuje wyłącznie w przypadku transakcji B2B rejestrowanych za pośrednictwem sklepu hurtowego apet.pl.

  1. Postanowienia wstępne
  2. Realizacja zamówień oraz warunki korzystania
  3. Formy dostawy oraz płatności
  4. Reklamacje
  5. Zwroty oraz wymiana towaru
  6. Ochrona danych osobowych
  7. Program lojalnościowy
  8. Regulaminy firm przewozowych
  9. Zakończenie
  10. Załączniki

Data aktualizacji: 27.10.2018
Ostatnie zmiany: wprowadzenie regulaminu B2B
Obowiązuje od: 27.10.2018

1. Postanowienia wstępne

1.1 Definicje

  1. SKLEP HURTOWY – aplikacja udostępniona w obrębie domeny hurt.apet.pl umożliwiająca składanie zamówień na towary w niej udostępnione.
  2. APET – firma „APET – Sebastian Oraczewski” prowadząca sklep internetowy apet.pl, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, identyfikująca się numerem NIP PL 6292342896 oraz REGON 240425989. Działalność gospodarcza wykonywana jest w punkcie handlowym pod adresem ul. Piękna 2A, 41-219 Sosnowiec z siedzibą w Dąbrowie Górniczej.
  3. REGULAMIN – niniejszy dokument, który określa wszelkie zasady obowiązujące obie strony transakcji.
  4. ZAMÓWIENIE – przesłana do firmy APET lista produktów – wraz z cenami, formą jej realizacji oraz dodatkowym informacjami. Złożenie zamówienia następuje poprzez wypełnienie formularza zamówienia w obrębie sklepu internetowego. Każde zamówienie opatrzone jest własnym, niepowtarzalnym numerem identyfikacyjnym.
  5. REJESTRACJA – proces polegający na przekazaniu swoich danych osobowych firmie APET celem realizacji zamówień w obrębie sklepu internetowego. Po zakończeniu rejestracji Klient otrzymuje dostęp do swojego konta.
  6. LOGOWANIE – proces polegający na podaniu swoich danych logowania (login lub email oraz hasło), dzięki czemu klient otrzymuje dostęp do swoich danych oraz zamówień.
  7. KLIENT (B2B) – osoba zarejestrowana, mająca możliwość składania zamówień w sklepie apet.pl. W rozumieniu regulaminu hurtowych zakupów jest to osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub osoba prawna w zakresie profesjonalnej sprzedaży artykułów dla zwierząt domowych.
  8. PUNKT HANDLOWY – lokal w którym prowadzona jest przez firmę APET sprzedaż detaliczna.
  9. PRZEWOŹNIK – firma poprzez usługi której następuje doręczenie do klienta zamawianych w sklepie internetowym towarów.
  10. DNI ROBOCZE – poniedziałek – piątek w godzinach pracy firmy, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni w których firma nie prowadzi wysyłki – np. na czas inwentaryzacji lub innych o których informuje w komunikatach na stronach sklepu.

1.2 Informacje podstawowe

  1. Złożenia zamówienia w sklepie internetowym apet.pl jest jednoznaczne z wyrażeniem chęci zawarcia umowy kupna-sprzedaży na warunkach określonych w niniejszym regulaminie oraz w zamówieniu (asortyment, ceny, forma i koszty dostawy).
  2. Potwierdzenie rozpoczęcia realizacji ze strony firmy APET jest jednocześnie potwierdzeniem przyjęcia zamówienia i zawarcia umowy kupna – sprzedaży obowiązującej obie strony transakcji.
  3. Momentem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest zmiana statusu zamówienia na „w realizacji”, lub „czeka na wpłatę”.
  4. Za moment zakończenia realizacji zamówienia uznaje się zmiana statusu zamówienia na „zrealizowano”, lub „przekazano do wysyłki”.

1.3 Ceny

  1. Prezentowane w sklepie ceny są cenami brutto, chyba że w danym miejscu wyraźnie zaznaczona jest cena netto. Ceny wyrażone są w polskich złotych.
  2. Promocyjne ceny prezentowane w sklepie internetowym dotyczą ograniczonej ilości produktów. Promocje trwają do ich terminowego zakończenia, lub do wyczerpania zapasów magazynowych towaru.
  3. Część towarów posiada ograniczenie maksymalnego rabatu jaki może być naliczony na dany produkt w czasie składania zamówienia.

2. Realizacja zamówień oraz warunki korzystania

2.1 Warunki korzystania ze sklepu internetowego

  1. Rejestracja oraz każdorazowe złożenie zamówienia w sklepie internetowym wiąże się z akceptacją postanowień regulaminu w brzmieniu aktualnym na moment składania zamówienia.
  2. Technicznymi wymaganiami niezbędnymi do współpracy z systemem teleinformatycznym są: posiadanie dostępu do sieci Internet, możliwości odbierania poczty elektronicznej (e-mail) oraz przeglądarka internetowa (Mozilla Firefox, Opera, Chrome, Safari w możliwie najaktualniejszych wydaniach).
  3. Do zrealizowania zamówienia konieczne jest podanie prawidłowego adresu dostawy w Polsce. Na dzień dzisiejszym zamówienia wysyłkowe nie są realizowane za granicę.
  4. W momencie składania zamówienia (lub w momencie wcześniejszej rejestracji) należy podać dane konieczne do jego realizacji (imię i nazwisko oraz nazwę firmy, dane adresowe oraz numer telefonu i adres e-mail). Szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych Klientów znajdują się w dalszej części regulaminu.
  5. Standardowym dokumentem potwierdzającym dokonanie zakupu w sklepie hurtowym jest faktura VAT wystawiana w dniu wysyłki. Dokumenty zakupu wysyłane są wraz z zamówieniem.

2.2 Etapy realizacji zamówień

  1. Zamówienia realizowane są w dni robocze zgodnie z kolejnością ich składania. Wstępna weryfikacja zamówienia po jego złożeniu – tj. odłożenie towaru dostępnego na stanie magazynowym oraz weryfikacja terminu możliwej dostawy towarów niedostępnych powinna być wykonana w godzinach pracy do 2 godzin od momentu otrzymania zamówienia. Czas ten może się nieznacznie wydłużyć w przypadku niektórych zamówień.
  2. Po zweryfikowaniu stanu magazynowego zamówionych towarów, w przypadku dostępności wszystkich pozycji pracownik sklepu zmienia status na „w realizacji – komplet produktów” lub „czeka na wpłatę” (zależnie od wybranej formy płatności), a w przypadku braku towaru na stanie zmienia status na „w realizacji – brak części produktów” oraz informuje Klienta o braku towaru oraz o terminie dostawy.
  3. Statusy towaru:
    1. Dostępny – towar najprawdopodobniej jest dostępny od ręki. W związku z dużą ilością dostępnych towarów oraz ich szybką rotacją nie jesteśmy w stanie zapewnić, że towar jest dostępny, jednak dokładamy wszelkich starań aby stany magazynowe w sklepie internetowym odzwierciedlały faktyczny stan magazynowy.
    2. 1-5 dni – towar jest chwilowo niedostępny lub jest towarem sprowadzanym na zamówienie. Czas realizacji po złożeniu zamówienia na ten towar zazwyczaj nie przekracza 5 dni roboczych.
    3. 1-14 dni – towar jest chwilowo niedostępny lub jest towarem sprowadzanym na zamówienie. Czas realizacji po złożeniu zamówienia na ten towar zazwyczaj nie przekracza 14 dni.
    4. Brak możliwości zakupu – towar ma zablokowaną możliwość dodawania do koszyka. Możliwe przyczyny: wycofanie ze sprzedaży, krótkotrwała niedostępność w dystrybucji. Szczegółów każdorazowo udziela obsługa sklepu.
    5. Terminy sprowadzania produktów są podane orientacyjnie. W praktyce większość zamówień w których wymagane jest sprowadzenie towaru od dostawcy realizowane jest szybciej niż w podanych ramach czasowych, natomiast w nielicznych przypadkach czas ten może się wydłużyć. Każdorazowo po złożeniu zamówienia Klient informowany jest o orientacyjnym terminie najbliższej dostawy towaru.
  4. Wraz z postępem realizacji zamówienia, Klient będzie otrzymywał za pośrednictwem poczty elektronicznej automatyczne potwierdzenia zamiany jego statusu. Poszczególne statusy zamówienia:
    1. Oczekuje na operatora – zamówienie oczekuje na weryfikację przez pracownika sklepu. Weryfikacja polega na sprawdzeniu aktualnych stanów magazynowych, zarezerwowaniu towarów dostępnych od ręki oraz na sprawdzeniu terminów najbliższych dostaw produktów niedostępnych.
    2. Czeka na wpłatę – zamówienie jest skompletowane (tj. wszystkie produkty są dostępne i zarezerwowane dla danego zamówienia) i oczekuje na wpłatę. Status dotyczy jedynie zamówień opłacanych w formie przedpłaty – przelewem, lub płatnością elektroniczną.
    3. W realizacji – komplet produktów – zamówienie jest skompletowane (tj. wszystkie produkty są dostępne i zarezerwowane dla danego zamówienia), jest przygotowywane do wysyłki lub jest gotowe do osobistego odbioru (zależnie od wybranej przez Klienta formy dostawy lub odbioru).
    4. W realizacji – brak części produktów – zamówienie jest aktualnie niekompletne (tj. brakuje części towarów zamówionych przez Klienta). W przypadku otrzymania takiego statusu, Klient powinien otrzymać również wiadomość e-mail z informacją o terminie dostawy towaru. Jeśli to konieczne możliwy jest również kontakt telefoniczny.
    5. W realizacji – brak produktów – status adekwatny do „w realizacji – brak części produktów”.
    6. Przekazano do wysyłki – zamówienie zostało przekazane wybranemu przez Klienta przewoźnikowi.
    7. Anulowane – zamówienie zostało anulowane w związku z niedotrzymaniem przez jedną ze stron umowy lub rezygnacją z jego dalszej realizacji przez Klienta.
    8. Odrzucone – zamówienie zostało odrzucone przez pracownika firmy APET ze względu na brak odpowiednich danych koniecznych do jego realizacji oraz braku możliwości skontaktowania się z Klientem w celu ich ustalenia.
  5. Termin realizacji zamówienia nie przekracza 30 dni od momentu jego złożenia.
  6. Jeśli firma APET nie będzie w danym momencie w stanie sprowadzić towarów niedostępnych od ręki, Klient ma możliwość oczekiwania na dostępność towaru, usunięcia (zamiany) tych pozycji z zamówienia lub rezygnacji z całości zamówienia. O orientacyjnym terminie dostawy towaru do firmy APET Klient informowany jest w momencie zweryfikowania i rozpoczęcia realizacji zamówienia (tj. zmiany jego statusu na „w realizacji”).
  7. Po skompletowaniu towarów wskazanych przez Klienta w zamówieniu, jego status jest zmieniany na „ czeka na wpłatę” lub „w realizacji – komplet produktów” – w zależności od wybranej przez Klienta formy płatności oraz od statusu wpłaty (w przypadku zamówień płatnych w formie przedpłaty).
  8. Zamówienia skompletowane zazwyczaj przekazywane są Przewoźnikowi tego samego dnia roboczego, lub następnego dnia roboczego od momentu – skompletowania towaru, lub otrzymania płatności (w przypadku zamówień płatnych w formie przedpłaty).

3. Formy dostawy oraz płatności

  1. Zamówienia złożone w sklepie hurtowym doręczane są poprzez firmę kurierską, spedycję paletową oraz transportem własnym firmy APET.
  2. Klient każdorazowo podczas składania wybiera formę dostawy oraz płatności za zamówienie. Wybór ten może być zmieniony do momentu przekazania przesyłki przewoźnikowi.
  3. W przypadku płatności za zamówienie przelewem (przedpłata) lub poprzez system płatności online – brak wpłaty za zamówienie w terminie 7 dni od momentu skompletowania towaru, po wyczerpaniu możliwości kontaktu z Klientem może skutkować anulowaniem zamówienia.

3.1 Formy płatności

  1. Przelew przedpłata – forma płatności polegająca na przelaniu na konto bankowe firmy APET kwoty za złożone zamówienie. Wysyłka zamówienia następuje w dniu, lub na następny dzień roboczy od dnia zaksięgowania przelewu na koncie bankowym lub od momentu skompletowania towaru.
  2. Pobranie to forma płatności polegająca na uregulowaniu należności za zamówiony towar przy jego odbiorze – płatność gotówką dostawcy.
  3. Obsługą szybkich płatności przelewem oraz płatności kartami płatniczymi w sklepie zajmuje się firma PayU S.A. (dawniej Płatności.pl).

3.2 Firma kurierska

  1. Usługa doręczenia przesyłki kurierskiej jest standardową usługą – tj. doręczenie następuje zazwyczaj następnego dnia roboczego (od poniedziałku do piątku) od dnia nadania przesyłki w godzinach pracy kuriera. Godzina doręczenia jest uzależniona od trasy kuriera – najczęściej od godz. 8 do godz. 17. Kurierzy nie mają obowiązku wcześniejszego telefonicznego kontaktowania się z odbiorcą. W skład usługi standardowej nie wchodzi również doręczenie o wskazanej przez klienta godzinie. W skład standardowej usługi wchodzi ubezpieczenie towaru na jego pełną wartość.
  2. Usługi dodatkowe (niestandardowe) należy każdorazowo ustalić z obsługą sklepu internetowego. Usługami dodatkowym są m.in.: dostawa w sobotę, dostawa gwarantowana do godz. 9:00, dostawa gwarantowana po godz. 17:00. Wszystkie usługi są dodatkowo płatne, ich dostępność jest zależna od miejsca doręczenia przesyłki.
  3. Reklamacje przesyłek kurierskich składane są przez nadawcę.

3.3 Dostawa firmowa

  1. Dostawa transportem firmy APET jest usługą dodatkową, umawianą z Klientami po złożeniu zamówienia.
  2. Usługa jest ograniczona terytorialnie.

4. Reklamacje

4.1 Reklamacje towarów objętych gwarancją producenta

  1. W przypadku towarów objętych gwarancją producenta – realizujemy gwarancje przekazując towar do producenta lub dystrybutora.

4.2 Reklamacje towarów na podstawie rękojmi

  1. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z zawartą umową, jeżeli jest to możliwe, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Pracownik udzieli stosownych informacji dotyczących produktu (często problemy udaje się rozwiązać zdalnie bez konieczności odsyłania towaru) oraz wszystkich informacji związanych z możliwością odesłania towaru w celu rozpatrzenia reklamacji.

4.3 Reklamacje towarów związane z uszkodzeniami w transporcie

  1. Odbierając przesyłkę Klient ma możliwość sprawdzić jej zawartość w obecności pracownika firmy przewozowej. W przypadku przesyłek hurtowych Wszelkie braki lub uszkodzenia powinny być zgłoszone i spisane na protokole, z zaznaczeniem uszkodzeń oraz sposobu zabezpieczenia i oznaczenia przesyłki (naklejki, napisy, zapis na liście przewozowym). Po spisaniu protokołu szkody konieczne jest złożenie reklamacji – jeżeli jest to możliwe, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu ustalenia dalszych czynności (spisanie protokołu szkody jest czynnością dodatkową, nie nadaje biegu sprawie – w tym celu nadawca składa pisemną reklamację usługi).

5. Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe klientów wykorzystywane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego oraz europejskiego.
  2. Dane osobowe, które wymagane są podczas rejestracji lub składania zamówienia przetwarzane są w celach związanych z obsługą i realizacją zamówień złożonych w sklepie hurtowym.
  3. Szczegółowe informacje na temat źródeł pozyskiwania, celów przetwarzania oraz wszystkich praw Klienta są opisane w polityce prywatności sklepu.

6. Regulaminy firm przewozowych

7. Zakończenie

W sprawach nie regulowanych przez regulamin zastosowanie mają wszystkie obowiązujące przepisy. Zmiany w zapisach regulaminu są każdorazowo poprzedzane informacją na stronie internetowej, opublikowaną ze stosownym wyprzedzeniem. Obowiązującym regulaminem jest regulamin publicznie dostępny w momencie składania danego zamówienia – wprowadzane zmiany nie działają wstecz na zamówienia składane przed ich wejściem w życie.

8. Załączniki

Formularze reklamacyjne dostępne są w Biurze Obsługi Klienta.